• Imprimeix

Rull presenta el perllongament de l'L1 del metro i del Trambesòs a Badalona

Torna
Dijous, 12 d'octubre de 2017

  • Territori i Sostenibilitat també activa el projecte d’ampliació del Trambesòs, que suposarà allargar la T4 entre l’estació de Sant adrià i el port de Badalona
TES

TES

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha visitat avui Badalona on ha presentat els projectes d’ampliació de les infraestructures de transport ferroviari a la ciutat. Rull, acompanyat per l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, ha explicat, d’una banda, el perllongament de l’L1 del metro entre les estacions de Fondo (actual final de línia) i Badalona Rodalies amb la construcció de cinc noves estacions (Montigalà Centre, Lloreda –Sant Crist, Bufalà, Badalona Pompeu Fabra –intercanvi amb l’L2– i Badalona Rodalies –intercanvi amb l’estació de Rodalies–) i quatre quilòmetres més de via. I de l’altra, l’allargament del servei T4 del Trambesòs, entre l’estació de Sant Adrià i el Port de Badalona.
 
Rull ha destacat que les ampliacions “són dos projectes importants que fem amb un altíssim consens amb l’Ajuntament de Badalona”, i ha xifrat entre 450 i 500 milions d’euros la inversió total prevista per a les cinc noves estacions del metro. Per al titular de Territori i Sostenibilitat, “l’aposta pel transport públic és de les eines més solvents que tenim per mitigar efectes canvi climàtic i per millorar la qualitat de l’aire en el nostre entorn, especialment en l’àmbit metropolità on aquest és un problema greu”. Rull ha posat en valor l’evolució positiva del transport públic a Catalunya: “A dia d’avui els usuaris ja superen els 950.000 viatges a l’àrea de Barcelona i és possible poder tancar l’any 2017 amb 1.000 milions de passatgers. I per això hem de ser capaços, també, d’incrementar l’oferta”. Rull ha reblat: “Un país modern és un país que té una mobilitat sostenible i que aposta pel transport públic i així ho fa aquest Govern, de la mà de l’administració local”.

TES

TES

El perllongament del metro a Badalona, inclòs al Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2011-2020, es durà a terme en dues fases. La primera inclou les dues primeres estacions i les cotxeres. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) va publicar aquest dilluns l’estudi informatiu i d’impacte ambiental d’aquesta primera fase que el Departaments sotmet a audiència pública per un període d’1 mes. La previsió és licitar-ne el projecte constructiu la primavera de l’any 2018. Aquesta primera fase inclou l’execució d’un tram d’1,5 quilòmetres de nova línia entre pantalles, les estacions de metro als barris de Montigalà i Lloreda/Sant Crist, a més de cotxeres, tallers, nova cua de maniobres i dipòsit de trens, amb una inversió prevista de 260 milions d’euros.
 
La segona fase corresponent a les tres darreres estacions (Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies) es tramitarà amb un altre projecte constructiu, que necessitarà d’un estudi informatiu i ambiental propis. En aquest cas, el Departament de Territori i Sostenibilitat treballa amb l’objectiu de licitar la redacció d’aquests dos estudis la primavera de l’any vinent per tal que durant l’any 2020 quedin projectades les 5 estacions, donant compliment així al que estableix el PDI vigent. L’execució de les cinc estacions s’incloria al PDI 2021-2030 de manera que les obres es licitarien a partir de 2020, un cop redactats i aprovats tots els estudis i projectes. La captació de demanda estimada de les cinc estacions serà d’uns 40.000 viatges al dia.

TES

TES

Rull també ha avançat que el Departament de Territori i Sostenibilitat impulsarà el perllongament de las T4 del Trambesòs, entre l’estació de Sant Adrià i el Port de Badalona, al llarg de l’Avinguda Eduard Maristany. El nou tram previst és d’1,7 quilòmetres amb dues noves parades i una inversió prevista de 30 milions d’euros. La demanda prevista és de 3.000 nous usuaris. Aquesta actuació necessita dels desenvolupaments previstos en l’àmbit de les 3 xemeneies motiu pel qual el Departament ha encarregat a l’Autoritat del Transport Metropolità l’estudi informatiu i els documents per a l’avaluació ambiental necessaris per poder encaixar aquesta ampliació del sistema tramviari en els nous projectes urbanístics a desenvolupar. L’objectiu és disposar també en aquest cas de tots els estudis i projectes per incloure la seva execució en el PDI 2021-2030.