• Imprimeix

El 100% de la xarxa d'FGC queda adaptada a persones amb mobilitat reduïda

Torna
Dimecres, 13 de setembre de 2017
  • El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, visita l’estació del Putxet, un cop han finalitzat les obres de millora de l’accessibilitat
 
  • Els treballs, amb un pressupost d’1,4 milions d’euros, han consistit en la instal·lació de dos ascensors per a facilitar les connexions entre el carrer i les andanes
Rull FGC Putxet

Rull FGC Putxet

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha visitat l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) del Putxet (L7), a Barcelona, amb motiu de la finalització de les obres de millora de l’accessibilitat que s’hi han dut a terme. Amb aquesta actuació, el 100% de les estacions metropolitanes d’FGC ja està adaptat a persones amb mobilitat reduïda. Els treballs, amb una inversió d’1,4 milions d’euros, han comportat la instal·lació de dos ascensors per a facilitar les connexions entre el carrer i les andanes.  
 
Les obres d’adaptació han consistit en la remodelació i l’ampliació de l’edicle situat a la plaça de Joaquim Folguera i la instal·lació de dos ascensors: un que permet la connexió entre el nivell carrer (edicle) i el pas superior existent de comunicació entre andanes i l’andana sentit plaça de Catalunya i un ascensor de connexió de l'altre extrem del pas superior amb l’andana sentit avinguda del Tibidabo.
 
Adaptació del 100% a FGC i el 91% a Metro
 
El Govern està duent a terme una important inversió per aconseguir la plena accessibilitat de la xarxa ferroviària de la seva titularitat a persones amb mobilitat reduïda. Pel que fa a FGC, l’adaptació de l’estació del Putxet s’afegeix a la de Sarrià, que va finalitzar el gener passat, i permet assolir el 100 % d’adaptació de la xarxa d’FGC.
 
En total, són 107 estacions que corresponen a les línies Barcelona-Vallès; Llobregat-Anoia i Lleida-la Pobla; als cremalleres de Montserrat i Núria i al funicular de Gelida. En aquest sentit, el conseller Rull ha destacat que l’assoliment d’aquesta fita fa de Catalunya “un país més digne, que pensa en tots i cadascun dels seus ciutadans, amb les seves capacitats diverses”.
 
Rull ha posat en valor “la voluntat d’FGC de ser una companyia moderna, que presta un bon servei perquè els trens arriben puntuals i tenen un nivell de comoditat molt alt”. No obstant, ha afegit que “amb això no hi havia prou, calia passar de declarar drets a garantir la plenitud de drets a tots els ciutadans que utilitzen FGC”.
 
Des de 2011, s’han destinat 26 MEUR a obres d’adaptació de quatre estacions de les línies metropolitanes d’FGC: Gràcia, Peu del Funicular, Sarrià i el Putxet. Addicionalment, cal afegir les estacions dels perllongaments de Terrassa (3) i Sabadell (5) que s’han construït ja adaptades. En el mateix període, el Govern ha destinat  39 MEUR a l’adaptació de les estacions de Metro de Barcelona. En total, doncs, en aquests anys la Generalitat ha invertit 65 MEUR en l’adaptació d’ambdues xarxes.
 
La xarxa de metro de Barcelona compta amb 154 estacions, de les quals un total de 140 estan adaptades; xifra que representa un 91%. En aquests moments, s’estan executant, per un import de 4 milions d’euros,  les obres de l’estació de Jaume I de l’L4 i s’està treballant per licitar properament les corresponents a altres estacions. En aquest sentit, Josep Rull ha avançat que “en els pròxims cinc anys l’objectiu és aconseguir que el 100% de les estacions de Metro estiguin adaptades”.
 
Pel que fa a la xarxa ferroviària de Rodalies, només el 70% de les estacions i el 50% dels trens estan adaptats. El conseller de Territori i Sostenibilitat ha afirmat que “quan la Generalitat té capacitat plena de prendre decisions, hem acreditat que sempre optem per l’excel·lència”. Per això, “la nostra aspiració és tenir la capacitat perquè  tot el sistema ferroviari català arribés als estàndards d’FGC”.