• Imprimeix

L'Oficina d'Atenció Ciutadana del carrer d'Aragó implanta la cita prèvia en tots els seus tràmits

L’objectiu és millorar la qualitat del servei a la ciutadania i reduir els temps d’espera, d’acord amb les directrius de la Generalitat d’augmentar l’eficiència i eficàcia en l’atenció ciutadana.

02/01/2018 14:01
L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) del carrer d’Aragó de Barcelona del Departament de Territori i Sostenibilitat ha implantat, a partir de gener, el sistema de cita prèvia per a tots els seus tràmits, excepte el registre i la recollida exprés de documents de transports i cèdules. L’objectiu és reduir els temps d’espera dels usuaris i millorar la qualitat del servei públic.
 
D’aquesta manera, els usuaris a partir d’ara hauran de concertar cita abans de fer el tràmit en qüestió, ja sigui presencialment a l’OAC, o per internet. Per als tràmits de transports, també es podrà demanar la cita prèvia per telèfon, trucant al 93 567 47 36.
 
Els tràmits per als quals s’haurà de demanar cita prèvia a partir del gener són:
  • Tramitació de cèdules d’habitabilitat (informació, sol·licitud, recollida i duplicats).
  • Informació sobre sancions de transport (ferroviari i per carretera) i vistes d’expedients.
  • Informació genèrica sobre qualsevol dels tràmits i serveis que conformen el catàleg de serveis de l’OAC.
  • Sol·licitud de la targeta CAP (certificat d’aptitud professional).
  • Sol·licitud targeta de tacògraf digital (conductor, empresa i centre d’assaig).
  • Tramitació de llibres de ruta.
  • Tramitació de llibres de reclamacions (autocars i taxis).
  • Autoritzacions de transports: informació i tramitació no viable telemàticament.

 

Implantació progressiva de la cita prèvia

L’OAC del carrer d’Aragó treballa des del 2017 en la implantació progressiva del sistema de cita prèvia, que ja funciona plenament a altres OAC, com la de Girona, seguint la Guia d’organització i funcionament de les Oficines d’Atenció Ciutadana de la Generalitat.
 
En aquest sentit, durant l’últim any, ja s’ha instaurat la cita prèvia en els tràmits relacionats amb les autoritzacions de taxi (VT) i autoritzacions de transport que no admetien la tramitació telemàtica. També durant l’agost l’OAC va dur a terme una prova pilot del sistema per a tots els tràmits amb l’objectiu posar-lo a prova per estendre’l a començaments del 2018.
 
L’objectiu és reduir encara més els temps d’espera de les persones usuàries, que entre el gener i setembre del 2017 van ser de 11.45 minuts de mitjana en els tràmits de transports, i 8.08 minuts de mitjana en cèdules d’habitabilitat.
 
L’horari d’atenció al públic és de 8.30 a 14 hores de dilluns a divendres, i de 9 a 14 hores durant l’estiu (del 31 de juliol a l’1 de setembre).

A partir de gener, cal demanar per internet, telèfon o presencialment cita per a tots els tràmits de transports i cèdules d’habilitat, llevat del registre i recollida exprés de documents.