• Imprimeix

Consum responsable

Número 52, desembre del 2015

52

"Resulta indiscutible que el nostre model econòmic, fonamentat en la idea del creixement orientat al màxim consum, en les darreres dècades ha augmentat exponencialment els impactes ambientals que se’n deriven. En conseqüència, el consum ha esdevingut una variable fonamental quan abordem el canvi global. Així mateix, és un dels principals vectors pel que fa a la manera de funcionar de la nostra societat."

Lluís Reales Director de Medi Ambient. Tecnologia i Cultura.

Destaquem

Núm. 52

Editorial 

De la realitat a la transformació del consum 
Lluís Reales - Director de Medi Ambient. Tecnologia i Cultura 

Mirada sociològica
L'economia moral del consum responsable: una mirada sociològica 
Marc Barbeta - Doctor en Sociologia. Universitat Autònoma de Barcelona

Mirada filosòfica
El consum irresponsable i l’aventura de la consciència
Jordi Pigem - Doctor en Filosofia i escriptor

Mirada econòmica
Cap a una economia circular
Marta Roca - Economista. Vicepresidenta de la Comissió d’Economia i Sostenibilitat del Col·legi d’Economistes de Catalunya

Mirada empresarial
Responsabilitat social corporativa. Llums i ombres 
Joana Díaz - Química. Doctora en Sociologia i professora de la Universitat Autònoma de Barcelona

Mirada psicològica
La conducta del consumidor
Josep Maria Galí - Expert en psicosociologia del consum i màrqueting de sostenibilitat. President de Retail Support Marketing. Professor a ESADE/UAB.

Entrevista
Anna Cabré - Demògrafa

Polítiques públiques
El malbaratament alimentari, un problema del primer món 
Josep Maria Tost - Director de l’Agència de Residus de Catalunya

Data d'actualització:  22.01.2016